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Encuesta

BOEING 737-100/200 O 727-100

BOEING 737-100/200
11 (57.9%)
BOEING 727-100
8 (42.1%)

Total de votos: 18

Autor Tema: BOEING 737-100/200 o 727-100  (Leído 2070 veces)

Desconectado LV-YJI

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BOEING 737-100/200 o 727-100
« : 07 de octubre de 2006, 13:44:09 »


BOEING 737-100/200

Powerplants    
737-100 - Two 62.3kN (14,000lb) Pratt & Whitney JT8D-7 turbofans.
737-200 - Two 64.5kN (14,500lb) JT8D-9As, or two 68.9kN (15,500lb) JT8D-15s, or two 71.2kN (16,000lb) JT8D-17s, or two 77.4kN (17,400lb) JT8D-17Rs with automatic reverse thrust.

Performance    
737-100 - Max speed 943km/h (509kt), economical cruising speed 852km/h (460kt). Range with max fuel 2855km (1540nm).
737-200 - Max speed 943km/h (509kt), max cruising speed 927km/h (500kt), economical cruising speed 796km/h (430kt). Range with 115 passengers and reserves between 3520km (1900nm) and 4260km (2300nm) depending on weight options and engines.

Weights    
737-100 - Empty 25,878kg (57,000lb), max takeoff 49,940kg (110,000lb).
737-200 - Operating empty 27,448kg (60,600lb), max takeoff 52,390kg (115,500lb), or optionally 58,740kg (129,500lb).

Dimensions    
737-100 - Wing span 28.35m (93ft 0in), length 28.67m (94ft 0in), height 11.29m (37ft 0in). Wing area 91.1m2 (980sq ft).
737-200 - Same except for length 30.53m (100ft 2in).

Capacity    
Flightcrew of two.
737-100 - Typical single class seating for 100.
737-200 - Typical single class seating for 115, max seating for 130 at 74cm (29in) pitch.
737-200C/QC payload 15,545kg (34,270lb), consisting of pallets or containers.

Production    
1144 737-100s and 200s built, comprising 30 100s and 1114 200s, including 19 T-43A (737-200) navigation trainers for the USAF and 104 737-200Cs. Approximately 1 737-100 and 550 737-200s remained in commercial and corporate service in early 2005.

BOEING 727-100
Powerplants    
727-100 - Three 62.3kN (14,000lb) Pratt & Whitney JT8D-7 turbofans.

Performance    
Max speed 1017km/h (549kt), max cruising speed 960km/h (518kt), economical cruising speed 917km/h (495kt). Range with max payload 5000km (2700nm).

Weights    
727-100 - Empty equipped 36,560kg (80,602lb), max takeoff 72,570kg (160,000lb).

Dimensions    
727-100 - Wing span 32.92m (108ft 0in), length 40.59m (133ft 2in), height 10.36m (34ft 0in). Wing area 157.9m2 (1700sq ft).

Capacity    
Flightcrew of three (two pilots and flight engineer). Typical two class seating for 94, max seating for 131.

Production    
Of the 582 727-100s built, almost 400 remained in commercial service in late 1998, with 40 more used as corporate jets.

Desconectado LV-YJI

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Re: BOEING 737-100/200 o 727-100
« Respuesta #1 : 07 de octubre de 2006, 13:45:08 »
Por que si las prestaciones y los motores son casi los mismos uno tiene 3 motores y el otro 2????

Desconectado Pepe le Peu

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Re: BOEING 737-100/200 o 727-100
« Respuesta #2 : 10 de octubre de 2006, 16:17:40 »
El 727 es más grande y pesado que el 737

Desconectado Jumbo

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Re: BOEING 737-100/200 o 727-100
« Respuesta #3 : 10 de octubre de 2006, 18:00:59 »
Perdón, pero no entiendo cuál es la pregunta de la encuesta.


Pequeño homenaje a un grande...

Desconectado Leocarin

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Re: BOEING 737-100/200 o 727-100
« Respuesta #4 : 10 de octubre de 2006, 18:41:33 »
Perdón, pero no entiendo cuál es la pregunta de la encuesta.

supongo que cual elegis?